Poprzednia wersja

Stanowisko Osoba nr telefonu nr pokoju
Kierownik działu Alicja Semczak

+48 13 461 60 32

204
Zakres zadań subsydiowane zatrudnianie : prace interwencyjne, roboty publiczne, prace społecznie użyteczne
nr pokoju Zakres zadań nr telefonu
209 poradnictwo zawodowe i informacja zawodowa, monitorowanie zawodów deficytowych i nadwyżkowych +48 13 461 60 46
213 szkolenia bezrobotnych, szkolenia osób niepełnosprawnych, projekty współfinansowane z EFS w ramach PO KL +48 13 461 6037
212 bezpośrednia obsługa osób bezrobotnych i poszukujących pracy: potwierdzanie gotowości do podjęcia pracy, przyjmowanie comiesięcznych oświadczeń o dochodach oraz innych dokumentów niezbędnych do ustalenia uprawnień przewidzianych w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, wydawanie zaświadczeń, przyznawanie i wypłacanie uprawnionym osobą dodatku szkoleniowego, stypendium z tytułu szkolenia, stypendium z tytułu stażu, wyrejestrowanie z rejestru bezrobotnych i poszukujących pracy

Gminy Olszanica i Cisna

Miasto i Gmina Lesko 

Gminy Solina i Baligród 

+48 13 461 60 41

212a udzielanie pomocy bezrobotnym w podejmowaniu działalności na własny rachunek i pracodawcom na tworzenie dodatkowych miejsc pracy +48 13 461 60 43
213 staże, poradnictwo zawodowe +48 13 461 60 45
213 pośrednictwo pracy dla pracodawców i bezrobotnych (oferty pracy krajowe i zagraniczne), giełdy pracy, świadczenie usług z zakresu sieci EURES +48 13 461 60 47

Do zakresu zadań podstawowych Działu Rynku Pracy w szczególności należy:

I. Zadania realizowane przez Centrum Aktywizacji Zawodowej (CAZ):

  1. marketing usług oferowanych przez Urząd,
  2. przedstawienie bezrobotnym propozycji zatrudnienia, innej pracy zarobkowej, stażu, odbycia przygotowania zawodowego w miejscu pracy lub zatrudnienia w ramach prac interwencyjnych lub robót publicznych,
  3. prowadzenie podstawowych usług rynku pracy w zakresie pośrednictwa pracy, a w szczególności:
    a) udzielaniu bezrobotnym i poszukującym pracy pomocy w uzyskaniu odpowiedniego zatrudnienia oraz pracodawcom w pozyskaniu pracowników o poszukiwanych kwalifikacjach zawodowych,
    b) pozyskiwanie ofert pracy, stażu oraz przygotowania zawodowego,
    c) udzielanie pracodawcom informacji o kandydatach do pracy w związku ze zgłoszoną ofertą pracy,
    d) informowanie bezrobotnych i pracodawców o aktualnej sytuacji i przewidywanych zmianach na lokalnym rynku pracy,
    e) inicjowanie i organizowanie kontaktów bezrobotnych i poszukujących pracy z pracodawcami,
    f) współdziałanie z powiatowymi urzędami pracy w zakresie wymiany informacji o możliwościach uzyskania zatrudnienia i szkolenia na terenie ich działania,
  4. wspomaganie realizacji zadań EURES poprzez:
    a) udzielanie bezrobotnym i poszukującym pracy pomocy w uzyskaniu odpowiedniego zatrudnienia zgodnie z prawem swobodnego przepływu pracowników w Unii Europejskiej,
    b) ścisłą współpracę z kierownikami liniowymi EURES działającymi w Wojewódzkim Urzędzie Pracy,
  5. inicjowanie, organizowanie i prowadzenie indywidualnego lub grupowego poradnictwa zawodowego dla:
    a) osób bezrobotnych i poszukujących pracy poprzez:
    - udzielanie informacji o zawodach, rynku pracy oraz możliwości szkolenia i kształcenia,
    - udzielanie porad z wykorzystaniem standardowych metod ułatwiających wybór zawodu, zmianę kwalifikacji, podjęcie lub zmianę zatrudnienia w tym badanie zainteresowań i uzdolnień zawodowych,
    - kierowanie na specjalistyczne badania psychologiczne i lekarskie umożliwiające wydanie opinii o przydatności zawodowej do pracy i zawodu albo kierunku szkolenia,
    b) pracodawców poprzez:
    - udzielanie informacji i doradztwa w zakresie doboru kandydatów do pracy na stanowiska wymagające szczególnych predyspozycji psychofizycznych,
  6. udzielanie bezrobotnym i poszukującym pracy pomocy w aktywnym poszukiwaniu pracy poprzez:
    a) kierowanie na szkolenia i zajęcia aktywizacyjne z zakresu umiejętności poszukiwania i podejmowania pracy,
    b) umożliwianie dostępu do informacji i elektronicznych baz danych służących uzyskaniu umiejętności poszukiwania pracy i samozatrudnienia,
  7. inicjowanie, organizowanie i finansowanie z Funduszu Pracy szkoleń osób bezrobotnych, pobierających renty szkoleniowe i żołnierzy rezerwy w celu zwiększenia ich szans na zatrudnienie lub uzyskanie innej pracy zarobkowej, podwyższenia kwalifikacji zawodowych lub zwiększenia aktywności zawodowej,
  8. wspieranie podstawowych usług rynku pracy poprzez instrumenty rynku pracy, takie jak:
    a) finansowanie kosztów przejazdu do pracodawcy zgłaszającego ofertę pracy lub do miejsca pracy, odbywania stażu, przygotowania zawodowego, szkolenia lub odbywania zajęć w zakresie poradnictwa zawodowego poza miejscem stałego zamieszkania w związku ze skierowaniem przez Urząd,
    b) finansowanie kosztów zakwaterowania w miejscu pracy osobie, która podjęła zatrudnienie lub inną pracę zarobkową, staż, przygotowanie zawodowe w miejscu pracy, lub szkolenie poza miejscem stałego zamieszkania w przypadku skierowania przez Urząd,
    c) finansowanie kosztów studiów podyplomowych,
    d) dofinansowanie wyposażenia miejsca pracy, podjęcia działalności gospodarczej, kosztów pomocy prawnej, konsultacji i doradztwa,
    e) refundowanie kosztów z tytułu opłacanych składek na ubezpieczenie społeczne w związku z zatrudnieniem skierowanego bezrobotnego,
    f) finansowanie dodatków aktywizacyjnych,
  9. udzielanie pożyczek na sfinansowanie kosztów szkolenia w celu umożliwienia podjęcia zatrudnienia lub innej pracy zarobkowej wymagających szczególnych kwalifikacji,
  10. kierowanie osób bezrobotnych na subwencjonowane miejsca pracy w ramach przygotowania zawodowego, stażu, prac interwencyjnych, robót publicznych z uwzględnieniem „osób będących w szczególnej sytuacji na lokalnym rynku pracy” oraz przygotowanie dokumentacji do ich finansowego rozliczenia i oceny,
  11. sporządzanie analizy zawodów deficytowych i nadwyżkowych,
  12. przygotowanie informacji publicznych i ich udostępnianie zgodnie z ustawą o biuletynie publicznym i ochronie danych osobowych,
  13. współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu.

II. Pozostałe zadania:

  1. wyłączenie z ewidencji osób bezrobotnych nie spełniających warunków ustawowych,
  2. wyłączenie z ewidencji osób bezrobotnych, odmawiających propozycji pracy, stażu, przygotowania zawodowego, szkolenia,
  3. przyznawanie stypendiów oraz dodatków szkoleniowych,
  4. inicjowanie, organizowanie i finansowanie projektów lokalnych i innych działań na rzecz aktywizacji bezrobotnych,
  5. inicjowanie, opracowywanie i realizowanie samodzielnie lub we współpracy z innymi organami, organizacjami i podmiotami zajmującymi się problematyką rynku pracy programu promocji zatrudnienia oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy,
  6. pozyskiwanie środków unijnych poprzez opracowywanie programów i pozyskiwanie współpartnerów do ich realizacji,
  7. analiza stanu wykorzystania i zaangażowania środków Funduszu Pracy, opracowywanie analiz,
  8. wykonywanie zadań w zakresie prac społecznie użytecznych,
  9. przyjmowanie potwierdzenia gotowości do podjęcia pracy w wyznaczonych terminach oraz comiesięcznych oświadczeń o przychodach,
  10. współpraca z opieką społeczną i innymi instytucjami w zakresie spraw dotyczących bezrobotnych,
  11. sporządzanie i wydawanie zaświadczeń osobom bezrobotnym i poszukującym pracy,
  12. przygotowanie informacji publicznych i ich udostępnianie zgodnie z ustawą o biuletynie publicznym i ochronie danych osobowych,
  13. wydawanie decyzji o utracie statusu i prawa do zasiłku,
  14. wydawanie decyzji w sprawie przyznania, wstrzymania, wznowienia wypłaty i utracie dodatku aktywizacyjnego,
  15. współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu
  16. przygotowywanie informacji publicznych wynikających i udostępnianie ich na stronie internetowej PUP Lesko oraz BIP PUP Lesko zgodnie z ustawę o Biuletynie Informacji Publicznej i ochronie danych osobowych.